حل کمبود نیروی کار تولیدی از طریق تحول دیجیتال

صنعت تولید با کمبود قابل توجه نیروی کار دست و پنجه نرم می کند.

تا سال 2030، دیلویت کسری بیش از دو میلیون کارگر تولیدی آمریکایی را پیش‌بینی می‌کند که مستلزم هزینه سرسام‌آور سالانه 1 تریلیون دلار است.

نکته مثبت این است که تحول دیجیتال به سنگ بنای موفقیت شرکت هایی تبدیل شده است که در تلاش برای ماندن در رقابت، چابکی و جذابیت برای استعدادهای برتر هستند.

پیامدهای این نوآوری برای کسب و کار شما چیست؟ بیایید نحوه بهبود استانداردهای فرآیند، توسعه نیروی کار، تجزیه و تحلیل داده ها و همسویی سازمانی را بررسی کنیم.

تاریخچه مختصری از تحول دیجیتال

در دهه 1990، زمانی که شرکت ها شروع به پذیرش دیجیتالی کردند، نیاز به ارتباطات کارآمد، دسترسی به داده ها در زمان واقعی و همکاری بین تیم ها مشهود بود. از آن زمان، بسیاری از سازمان‌ها و مطالعات معتبر، اهمیت تحول دیجیتال و نیاز به مشارکت کارکنان خط مقدم برای دستیابی به بهبودهای پایدار در عملکرد را برجسته کرده‌اند.

نگرانی در مورد فرار مغزها و تأثیر خطای انسانی بر فرآیندهای تولید، بر اهمیت توانمندسازی کارگران از طریق فناوری تأکید می کند.

کارگر متصل

اکنون، در طول سال‌ها، اصطلاح “کارگر متصل” تکامل یافته و توسط منابع متعددی تعریف شده است:

دیلویت آن را به عنوان هر فردی که زندگی کاری اش با فناوری های دیجیتال و سایر فناوری ها تغییر کرده، تعریف می کند که باعث بهبود ارتباطات با افراد و ماشین ها و تصمیم گیری بهتر بر اساس اطلاعات زمان واقعی می شود.

فوربس پلتفرم‌های کارگری متصل را به عنوان ابزاری معرفی کرد که برای متحول کردن کار انسان در تولید، تسهیل ارتباطات، آموزش و اجرای ایمنی طراحی شده‌اند.

Harvard Business Review  این تعریف را گسترش داد و کارگران متصل را به عنوان کسانی توصیف کرد که به داده ها دسترسی دارند و در تیم ها و مناطق جغرافیایی برای باز کردن ارزش از طریق تصمیمات مبتنی بر داده ها همکاری می کنند.

با نگاهی به آینده، فناوری تحول دیجیتال مزایای بیشتری را نوید می دهد. استانداردهای صنعتی را تعیین می کند و تولیدکنندگان را قادر می سازد تا فرآیندها را به طور مداوم با ممیزی دیجیتال و به روز رسانی منظم مستند کنند. این پلتفرم‌ها توسعه ی نیروی کار را متحول خواهند کرد، فرآیندهای آموزشی استاندارد و ردیابی خودکار تکالیف آموزشی و به‌روزرسانی‌ها را ارائه می‌کنند.

مزایای تحول دیجیتال

در اینجا چهار مزیت وجود دارد:

  1. ساده سازی اسناد

شرکت‌هایی که از آخرین فناوری ها استفاده می‌کنند از مزایای داشتن یک استاندارد کاملاً مستند بهره می‌برند. با دستگاه‌های تلفن همراه قابل دسترس، می‌توانید الگوهای ثابتی ایجاد کنید، عکس‌ها و ویدیوها را اضافه کنید و شماره نسخه‌ها را برای بررسی‌ها و بهبودهای سالانه به‌روزرسانی کنید. کارگران خط مقدم همیشه از قالب‌های هدف‌سازی شده با ممیزی‌های استاندارد کار دیجیتال قدردانی می‌کنند، زیرا می‌توانند به راحتی هر سه ماه یکبار با اپراتورها بررسی شوند.

در فیلم اخیر Flaming Hot ، سرایداری وجود دارد که در احیای شرکت تولیدی کمک کرده و صنعت غذای تنقلات را مختل می کند. در این فیلم صحنه ای وجود دارد که ریچارد مونتانز در حال بازدید از مرکز تولید است و مدیرش این را به او می گوید: نیمی از مدیران ارشد هر آنچه را که می دانستند از کلارنس آموختند. دلیلی وجود دارد که او دوست ندارد درباره دستگاه هایش سؤال بپرسد.

این یک رویکرد منسوخ برای مدیریت دانش است. کارگران خط مقدم امروزی مجبور نیستند برای عیب یابی مشکلات فنی به یک کهنه سرباز تکیه کنند. راه‌حل‌های مناسب، سیستم‌های خودکاری هستند که به‌روزرسانی‌های فرآیند را تضمین کرده و در عین حال انتشار نسخه‌های قدیمی را محدود می‌کنند.

در مورد شعله ور شدن داغ صحبت کنید!

  1. ساده سازی آموزش با اتوماسیون

تصور کنید که تیم شما به جای استفاده از ردیاب های آموزشی اکسل، ارزیابی هایی را بر اساس ارزیابی های خود رهبری و مشاهدات حضوری انجام می دهد. اوه! هنگامی که شما تکالیف آموزشی خودکار و اعلان هایی برای دوره های منقضی شده دارید، توسعه نیروی کار ساده می شود. هر زمان که نیاز به، به روز رسانی باشد، این ابزارها آموزش مجدد را برای سرعت بخشیدن به کارمندان ارائه می دهند.

من زمانی با یک شرکت تولیدی دقیق کار می کردم که سال ها از یک ردیاب آموزشی بومی استفاده می کرد. در طی یک حسابرسی، آنها سوابق قدیمی را پیدا کردند که می توانست منجر به جریمه هنگفت در حسابرسی شود. خوشبختانه، راه‌حل‌های دیجیتالی آن‌ها این مشکل را با محرک‌های بازآموزی خودکار حل کرد.

کدام بخش از فرآیند آموزشی شما خیلی پیچیده است؟ چگونه ممکن است فناوری توسعه نیروی کار شما را ارتقا دهد؟ به یاد داشته باشید، نمی توانید آموزش را روی تخته سفیدی که علامت x در کنار نام افراد قرار دارد، نظارت کنید. اگر کسی به طور تصادفی آن را پاک کند چه؟

  1. ایجاد انقلاب در مدیریت داده ها

یکی دیگر از راه‌حل‌های فناوری ارتقا یافته، بهبود در نحوه مدیریت داده‌های فرآیند توسط تیم شما است. به جای ذخیره سازی داده ها در رایانه ها، مکان ها و تیم ها، از فرم های دیجیتال برای جمع آوری داده های فرآیند کلیدی استفاده کنید. این بدان معناست که داده‌ها و گزارش‌های خط مقدم به طور ایمن مشاهده و در بین تیم‌ها از هر کجا به اشتراک گذاشته می‌شوند.

اکنون آموزش و پردازش داده‌ها را به صورت بومی در همه امکانات ادغام خواهید کرد، و ادغام‌های API  ابزارهای نرم‌افزاری حیاتی را با استفاده از استانداردهای صنعت به هم متصل می‌کنید. همه چیز در مورد ساده سازی و بهینه سازی است، کار شما را آسان تر و کارآمدتر می کند!

برای نقل قول از کتاب الهام بخش داده جویس: (جمع آوری داده کافی نیست. شما باید برنامه ریزی کنید که می خواهید با داده ها چه کاری انجام دهید و چگونه آن را مدیریت کنید. تلاش‌های مدیریت داده و تجزیه و تحلیل یک ابتکار یک‌باره نیست، بلکه یک تلاش مستمر است).

  1. همسویی سازمان

با راه‌حل‌های دیجیتال، شرکت‌ها به‌طور یکپارچه با سیستم‌های دیجیتال همسو می‌شوند و فعالانه در استفاده از آنها مشارکت دارند. دنیایی که مربیان، مدیران و اپراتورها برای استفاده از ابزارهای دیجیتال، از جمله سیستم های منابع انسانی و فناوری اطلاعات گرد هم می آیند، دنیایی با کارایی بیشتر است.

به طور مثال در شرکت‌های Fortune 500 ، برای اینکه یک خلبان را به چندین امکانات ارتقا دهید، چیزی که به آن نیاز دارید، عبارت است از: یک تیم داخلی اختصاصی از رهبران دیجیتال برای ایجاد همسویی بیشتر. در بخش تولید، این شخص معمولاً مهندس فناوری عملیاتی است. این عضو تیم وظیفه خواهد داشت که راه حل جدید را وارد، آزمایش، تولید و عرضه کند.

اغلب اوقات، پس از شش تا دوازده ماه، خلبان به تیم رهبری اجرایی ارائه می شود و اگر بازده قابل توجه باشد، شرکت می تواند یک فرآیند چند ساله و چند مرحله ای را آغاز کند.

در نهایت، فناوری دیجیتال یک رویکرد پیشگامانه برای تغییر عملیات تولید، توانمندسازی کارکنان فعلی و جذب افراد جدید است.

از آنجایی که تولیدکنندگان در حال عبور از کمبود نیروی کار فعلی هستند، این فرصت را دارند که پتانسیل بی‌سابقه‌ای برای رشد، کارایی و انعطاف‌پذیری در مواجهه با تغییرات را باز کنند.

 

آینده تولید به هم متصل است و کسانی که از این تحول استفاده می کنند در خط مقدم صنایع خود باقی خواهند ماند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا